Monday, October 14, 2013

Kembali ke Sekolah

24 Ogos 2013
Salah seorang dari yang ramai-ramaitu, terselitlah diriku.

Tarikh keramat... Saya kembali menjadi pelajar. Ntah mimpi apa... Tak terniat nak sambung belajar, tapi Allah punya kuasa, sedetik je hati saya boleh tergerak untuk memohon. Memang rezeki saya, saya diterima.
Pada tarikh tersebut, mendaftarlah saya ke sekolah lama saya dulu, Fakulti Senibina Perancangan dan Ukur, UiTM. Walaupun dengan hati bebelah bahagi.. Bolehkah? Mampukah? Soalan yang masih tak terjawab ketika itu. Namun berkat sokongan dari keluarga, kawan-kawan dan kata-kata nasihat dari pensyarah, saya tekadkan azam dan kuatkan semangat. Alhamdulillah, sedar tak sedar dah separuh semester berlalu.
Ujian? Memang tak boleh lari dari ujian..selagi hidup, ujian datang dan pergi.
Cuma saya berharap Allah akan mudahkan urusan saya, ada 4 komitmen penting dalam hidup saya kini..
1- rumah tangga saya; suami saya dan famili.
2- treatment untuk mendapatkan anak
3- kerja
4- belajar (terbaru)

Sebelum ini, dengan 3 komitmen utama pun saya dah rasa sungguh payah sebab seringkali yang no. 3 diutamakan.. didahulukan. Nak buat macam mana ek, tak boleh nak elak. Mujurlah Wari sangat supportive, tak pernah marah kalau saya balik lambat, tak memasak atau minta tolong cuci/sidai/angkat baju. Ini antara sebab saya berat hati nak tambah komitmen yang ke 4 sebab masa yang ada akan semakin terhad. Namun... Ceritanya tetap berlainan, dah tertulis sejak azali yang saya akan pilih untuk belajar juga. Cuma saya berharap, kalau saya sudah mulakan, tinggi harapan saya kalau dapat saya habiskan. 2 tahun... 2 tahun saje. insyaAllah.

Alhamdulillah... mungkin ada hikmahnya. Mungkin ini turning point untuk.. (saya pun tak tahu lagi di ketika ini). Mudah-mudahan Allah mudahkan segalanya. Amin....

No comments:

Cinta Aku

Daisypath Anniversary Years Ticker
Daisypath Next Aniversary Ticker