Wednesday, October 23, 2013

IUI Kali Ke 3

Kali ni lain sikit, selalunya saya buat entri yang sudah terjadi... tp kali ni, insyaAllah rancangan yang bakal terjadi. Ye.. ceritanya esok saya akan lakukan IUI yang ke 3.. kalau yang tak tau, kali ni saya buat di HKL, bukan di Hospital Kajang lagi.

Sebab utama saya bagitau sebelum buat, sebabnya tak lain dan tak bukan.. saya nak mohon saudara-saudari pembaca blog saya yang tentunya baik hati, agar dapatkan doakan saya. Moga lebih ramai yang doakan, lebih cepatlah makbul. Kalau sesiapa yang baca kemudian, pun harap tolong doakan.

Itu ajelah yang saya nak kongsikan buat masa ni. Sebenarnya, ada 3 entri yang saya nak kongsikan kepada anda. 1) Dilema Semalam. 2) Cara Suntik Diri Sendiri. 3) Operate Buang Cyst

1) Dilema Semalam just luahan hati saya bila banyak sangat benda nak kena buat dalam masa yang sama. Basically antara IUI-Kerja-Study. Semuanya penting sampai saya tak tahu nak pilih mana satu. Memang berkobar-kobar nak tulis kat sini, tp saya tahan diri saya sbb confirm jadi emotional. Paham-pahamlah kalau jiwa kacau, nanti ayat yang kuar semuanya macam nak mintak kesihan, mintak paham dari kalangan pembaca sekalian di mana dah larilah dari objektive saya kenapa nk share cerita atau usaha untuk mendapatkan anak. But, Alhamdulillah, at the end of the day, semuanya saya dapat. Cuma confirm klas hari Khamis ni terpaksa dikorbankan.

2) Cara suntik diri sendiri.. just nak share knowledge dan experience macam mana nak suntik ubat kat perut bagi first timer yang baru nak wat IUI/IVF.. actually, ni pengalaman baru juga buat saya, so bila dah bape belas kali buat, macam dah tau plak tips supaya masa inject tu tak berapa sakit.

3) Operate buang cyst.. sebenarnya, 24 September haritu, saya baru menjalani operation membuang cyst di bahagian.... kira luaranlah, bukan dalam badan. miahaha... yg ni just cam nak promote awareness kat diri wanita-wanita di luar sana tuh, kalau ada rasa lain macam jek kat badan, cepat-cepatlah gi klinik untuk check.

Ok, tu jek lah... kalau diberi kelapangan insyaAllah, saya akan tulis pasal 3 benda ni. InsyaAllah.

Apapun terima kasih kepada insan-insan yang sudi mendoakan utk saya & wari. Hanya Allah yang boleh membalas jasa anda..

Dari Abu Ad-Darda R.A. dia berkata: Rasulullah -shallallahu ‘alaihi wasallam- bersabda:

“Tidak ada seorang muslim pun yang mendoakan kebaikan bagi saudaranya (sesama muslim) tanpa sepengetahuannya, melainkan malaikat akan berkata, “Dan bagimu juga kebaikan yang sama.” (HR. Muslim no. 4912)

Sesungguhnya mendoakan sesama muslim tanpa pengetahuannya termasuk dari sunnah hasanah yang diamalkan turun-temurun oleh para Nabi alaihissalam dan juga orang-orang soleh. Dan ini menjadi sebab tersebarnya kasih sayang dan kecintaan antara kaum muslimin. Moga kita pun begitu jua. Wallahua'alam.



1 comment:

Myramerry said...

insyaallah...rezeki itu rahsia allah...semoga kali ni Berjaya..amin

Cinta Aku

Daisypath Anniversary Years Ticker
Daisypath Next Aniversary Ticker