Monday, September 14, 2009

Biskut Raya

Rajin ke buat?
Aku buat tahun ke 3 berturut-turut tak buat kuih raya... beli pun tak meriah sangat. Mak aku dah offer suruh amik biskut kat umah dia. Hehehe.. tinggal aku je nak amik kesempatan ke tak. Tapi ada satu malam tu, aku buat popia mini.. itupun sebab ada serunding dalam peti ais.. di biar tak makan. Gulung-gulung sampai mengantuk.. dapatlah 400 biji je. Tak penuh pun.. serundingnya pun ada baki.. ingat nak beli lagi pastri popia nak sambung... tengoklah cam mana... sempat ke tak.

Balang ni member2 MMHE yang belikan masa aku nak benti aritu.. kat belakang tu, aku dah isi spageti... hehehe. Suka.. cantik je...

Sebenarnya, masa aku kat Johor, terjebak jugalah dalam membeli biskut raya. Jiran kat flet yang jual. Aku memang takde niat nak beli, kunun-kunun tambah lagi barang nak angkut.. tapi demi sokongan pada jiran.. belilah juga 2 jenis. Coconut almond ngan pecan chocolate dari Patmah Cookies. Ni lah yang aku nak citer... betapa sedapnya biskut-biskut ni.. memang kelas. walaupun harganya mahal sikit, memang puas hati.. rupa pun cantik. Nak amik gambar tak sempat sbb aku dan Wari dah habiskan.. hehehe.. buka puasa, sahur, time 'cuti'.... dah jadi pencuci mulut pulak.

Sebab sedaplah sangat.. aku pun orderlah lagi... tepon Ezy suruh belikan. Nanti Mirda balik KL, aku amik. tapi malangnya... 1 jenis je yang tinggal. Jadilah....... walaupun ada sedikit kehampaan di situ.

Kat opis sekarang, aku beli sejenis aje.. ntah apa biskutnya... tp dari Noraini.. nama ni dah familiar... tapi tak tahulah rasa apa.. tertinggal kat opis.

Itu ajelah biskut-biskut yang aku beli.. sikit je kan? Sesuai ngan keadaan ekonomi aku sekarang. Hehehe.

Cinta Aku

Daisypath Anniversary Years Ticker