Thursday, February 2, 2012

Saya Telah Serbu JB


TQ2.... lunch @ Rahmat

CNY @ JB.. tak happy je bang.. sakit perut lg ek.

Rehat sambil baca paper.... bilek bersepah tuh biarkan jek..

Tempat we all beradu..

Mercu tanda JB.. apakah dia?

Cuti Raya Cina yang lama tu korang gi mana? Aku mengambil kesempatan untuk melawat kawan2 lama di JB sambil2 nak masuk Singapore nak cari fridge magnet. Kalau korang nak tau, ni la 'interest' aku sejak 2 tahun kebelakangan ini i.e. sejak memiliki peti ais sendiri... bila aku kata nak masuk Singapore, ramai yg tanya adekah aku nk masuk USS? oh tidak sama sekali kerana uwang tidak mengijinkan.. tu len kali punyer citerlah... kalau ada rejeki.

Kemana aku pergi? Bila confirmed jek gaji nak masyuk b4 raya cina (belom masuk lg tau).. terus aku wat appoinment ngan kawan2... semuanya ok kata available... so Sabtu 21 Jan 2012, aku (of course bersama Wari) pun terus gerak pepagi dalam kul 830... mak ui yai.. jem le plak dari Nilai ke Seremban.. standard la di musim perayaan...

Dalam kul 100ptg, dah sampai Kg. Pasir Putih kat Pasir Gudang... teringin nak makan ayam penyet yang best tapi berbelah bahagi le plak ngan restoran Rahmat.. akhirnye pilih Restoran Rahmat.. Ni Mirda & Kong yang belanja... time kasih... alhamdulillah... leh la belanja lagi.. kih kih kih.

Dalam kul 2 lebih nak kul 3 gerak ke rumah Kak Hurul lak kat Bukit Dahlia.. serius aku leh cam mamai2 jek jalan kat sini... baru 2 tahun dah loss.. Wari pass kunci keter kat aku sbb dia kata ni 'territory' aku lg pun sian dia tetiba sakit perut masuk angin.. kasi can lah rehat. Tp beberapa ketika, baru dapat feel dan alhamdulillah sampai kat rumah Kak Hurul. Dapat tengok Imran dan Isabel kat rumah.. banyakle borak... oho... syoknye update2 citer.. sambil mkn french fries... hmm, tak tahulah bila lg aku nk dtg jalan2 camni...

Rumah Hanis yg ketiga.. Hanis masak meehun goreng special... rejeki2 lagi... kali ni dapat tgk Hazeeq... borak2 again update citer itu ini... heee... Hanis dah duk umah baru.. cantik tuh.. berkenan aku kat kabinet dapur... jelesnye... eeh, hari pun dah gelap.. kami kena pantas ke JB kerana akan beradu di sana.. pikirnya senang nak mobilise ke Singapore dibandingkan jika ku duduk di PG (bingung mikirkan nape slang aku berubah2 ye) setelah puas beramah mesra.. kami pun berangkat..

Dalam masa yg sama, dah contact En. Mogen dan Pn. Galuh, dah habak nk singgah umah diorg kat JB tp alkisahnya diorg balik kampung Keluang plak.... tp sbb fikiran aku ni cerdas dan pintar, aku pun habak nk mai on the way balik KL sok... tgu sat na...

Esoknya Ahad, 22 Jan 2012... bermalas2an di hotel... i like sangat.... bangun tido tengok tv, gi breakfast yg beraneka.. pastu balik berendam dalam bath tub... kalau i ni tauke hotel kan best... ade org bersihkan bilik, sediakan mkn, keja i asik swimming, main gym, ber-spa, urut bagai... tp siapalah i ni kan, jd tauke blog pun tak bape laku.... tp manalah tau kan.. bermimpi biar sampai ke bintang, betul tak?

Pastu kul 12 tgh hari... i terus jadi diri i yg sebenar... yakni.. bila time checkout.. mulalah terpiki baju kat umah tak sempat nk basuh, dah lari gi bercuti... kucing2 i tu per citer ye.... cukup ke mkn, rumah tak yah kata, bersepah... anak 9 ekor katakan... hmmm...

takpe, layankan lgi citer i ni (nape I?? whatever!) kitorg pun bergegas keluar hantar barang kat keter, pastu jalan kaki sekitar JB amik gambar yg patut. malam sblmtu aku dah jalan2, hmm.. tp tak banyak yg aku amik gambar... dapat 2 3 gambar, haa oklah.. terus naik keter nk gi angsana... terus sesat barat... punyalah lain jalan kat JB, i loss betollah... habistu elevated bridge punyalah banyak, MRR2 pun kalah... maju JB sekarang...

Pas gi Angsana, terus balik KL, on the way tu singgah umah Mogen n Galuh, heee... dpt tgk baby Andika... sungguh serasi ngan aku... kih kih. (psst... manis ek pisang goreng tu, i likeee ~ sambil tersipu, kuih karipap pun sedap).. syok betol dapat pergi umah kawan2, selain nk merapatkan ukhwah... tuan rumah plak menjamu ngan hidangan yg enak... alhamdulillah.

Pastu teringat Su yg tgh berpantang kat Keluang, terus call.. leh tengok baby Umairah... tp Su takde rumah plak... takpelah, takde rejeki... kalau tak agaknya dah hidang roti bakar keluang kot...

Pastu, pe lagi, balik le KL pastu... badan pun dah penat...

p/s: mana citer gi Singapore? tak jadi sbb pasport tertinggal.. habistu fridge magnet? takdelah.. tp aku dapat FM Bandung n Guangzhou masa jalan2 kat Angsana... rupanya rejeki FM ku 2x ganda.. alhamdulillah...








No comments:

Cinta Aku

Daisypath Anniversary Years Ticker
Daisypath Next Aniversary Ticker