Monday, March 21, 2016

Rupanya..Inilah Harinya

Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...

Pagi-pagi lagi dah buka laptop... tak kerja ke? Tak... Saya dah berhenti kerja... secara rasminya 18 March 2016 hari terakhir saya berkhidmat di SKPB. Sebab apa? Sebab nak fokus kat diri sendiri pula. Nak 'rehat' dari memikirkan deadlines yang tak berhenti-henti.

17 March baru ni kebetulan birthday saya.. so celebration together dengan farewell. Meriah rasanya... terima kasih sahabat-sahabat sekalian. Happy birthday to Lina juga... sebab birthday Lina 18 March so kita celebrate sama-sama.  

Ada 2 celebrations, satu dgn bff, satu lg dengan team.
Kenangan-kenangan yang ada insyaAllah akan sentiasa tersemat dihati. Semuanya manis-manis, Yang pahit saya dah tinggalkan kat meja saya. 
Meja yg sempat duduk tak sampai 2 bulan... dekat office baru.
Niat dihati nak sampai pencen, tapi Allah plan lain untuk saya. Takpe, doakan yang terbaik k. Saya tak risau apa, sebab saya percaya dengan yakin Allah dan rancang yang terbaik untuk diri saya dan famili.   

SO.....

Inilah harinya saya akan mula sekali lagi sebagai full time blogger. Hari baru buat saya, nk start new chapter of my life. Kat kepala macam-macam nak buat... ye lah duk rumah sudah. Pagi tadi seriously, xtau nak start dari apa. Sebab dalam kepala banyak sangat nak buat + nak cover kerja-kerja housewife yang banyak skip dulu.

So saya dah keluarkan bread maker dan mixer..kasi power-up dulu. Ganti balik cas-cas yang dah guna. Tukar topik jab, just nak share tips pasal benda-benda electrical (digital type), jangan biarkan u all punya digital tools xhidup lama sangat. Nanti UPS (internal power) habis, terus tak boleh hidup. Kan biasa dengarkan, kalau kereta dibiarkan lama tak hidup enjin, nanti susah nak hidupkan. Lebih kurang macamtulah teorinya. Benda-benda digitalni memang ada built-in power dalam tu supaya litar menjadi sihat dan kuat untuk berfikir walaupun mesin tu tak jalan. Kalau jenis analog, takpe. So kita kena power-up, macam mana tu? Just switch-on tool tersebut, dan biarkan. Pastu switch-off, dan boleh cabut plug. 

Ok, bila dah keluarkan bread maker, maknanya saya nak buat rotilah tu ye. Gitulah plannya untuk Wari punya dinner malam ni. Saya punya meals, lain plak... sebab ni hari baru buat saya, secara tak langsung, saya pun pasang azam nak start berdiet. Saya nak try diet Atkins, sebab pernah try 2 minggu, memang menjadi... cuma susah nak maintained jek sebelum ni. Ni sebab dah duduk rumah, harapnya lebih senang nak control napsu-napsi makan. InsyaAllah.
Dah start study resepi semula sebab dah lama tinggal bidang memasak secara amatur.
So, cukuplah untuk hari ini. Moga esok saya berkesempatan untuk update lagi. InsyaAllah....   






4 comments:

Wijurai said...

Semoga berjaya apa juga yang diimpikan!!!

~ujicham~ said...

Terima kasih Wijurai :)

Siti Mas Hidayu said...

Kak suzi..sob sob sob..T_T. Anyway All the best..

~ujicham~ said...

tq yuyu :) u too.. all the best. Muah Muah Muah..

Cinta Aku

Daisypath Anniversary Years Ticker
Daisypath Next Aniversary Ticker