Thursday, January 29, 2009

Dari Pandangan Si Kecil

Kanak-kanak kecilni kreatif tau berfikir.

Satu hari, aku berborak-borak dengan beberapa orang kawan. Salah seorang menceritakan bahawa semasa kecil, apabila melihat gambar yang terdapat di belakang wang syiling versi lama, dia menginterpretasikan sebagai pistol.

Hahaha.. aku gelak besar.

Tapi apabila aku lihat sendiri.. ya… ada betulnya. Ye lah.. apalah budak kecil tahu tentang Bangunan Parlimen.    

11 comments:

Nasha Ajis said...

aku pon memang ingt tu pistol pon..br skrg aku tau tu parlimen..kekekeke ;p

Monkey D Luffy said...

aku pun ingat pistol dulu... huhuhu

M.K is Tun Mamat said...

betul betul betul

~ujicham~ said...

hehehe.. tak heranla syiling baru.. kuar gambar congkak, wau,... sesuai sikit ngan jiwa kanak2 selaku pengguna tegar duit posen2.. pe lagi, nk beli jajan la, aiskrim la.. mintak upah gi kedai la.. upah simpan rahsia, upah jd posmen la..

hurul said...

jie... "betul betul betul" (ni ikut gaya upin & ipin tau)... hehehe

hanis said...

tak sangka.
imaginasi tinggi

CikYana(",) said...

utk seseorg la..hihihi..hrp2 jejaka tersebut phm la mksd puisi ni:)kalau jejaka tu xphm2 gk..xtau la nk kte

CikYana(",) said...

kalo dia tau perasaan cik yana pd dia..mst dia akn phm nye..lgpun da byk kali bg hint kt dia..

CikYana(",) said...

hehehe tau xpe..tp cik yana ngan bf skrg berjauhan la..da dkt 8bln xjmpe..ntah dia ingat kt cik yana lg ke x..

Erin Rashid said...

tol..tol..
erin pon pk kan pistol
biasalah bebudak

sparkystar said...

adakah budak tu hang ko?? tu yg nak tahu..huhu

Cinta Aku

Daisypath Anniversary Years Ticker