Wednesday, June 17, 2020

Kerja Baru.... Tahun Baru.. Azam Baru


Sah sah aku ni banyak masa terluang, leh plak hari2 update, per citer?... malas nak komen banyak2 kang ade yang syak aku takde kejer...

Sebenarnya aku dah kerja tempat baru sekarang.. adalah masuk 2 minggu.. still dalam menyesuaikan diri... alhamdulillah.... rasanya makin ok.. skop kerja sama jek lagi, wat tender cuma business jek lain.. so permulaan yang tak boring...

Ni gambar latest.. baru jek amik seminit yg lalu.. mestilah kat opis baru :)

Kalau ikut stataistik, aku ni 2 tahun sekali jek tukar keje... tp sebenarnya malas dah nk cari keja lagi, nak attend interview tu yg leceh... rasanya macam nak sampai bersara jek keja kat sini.. tp tengoklah 2 tahun lg.. aper citer aku ni..

Tahun 2011 dah nk sampai ke hujung dah... dah tercapai ke azam?? tahniah lah sape2 yg gigih berusha tuh, yang tak tercapai maybe sebab takde rezeki, bawalah ke tahun depan ek. ye lah, sebagai manusia kita ni berusaha tp yg memberi tu tetaplah di bawah kuasa Allah yang maha besar.

Marilah muhasabah diri... berjalan kat dunia ni janganlah bongkak, riak... bersyukur ngan rezeki nikmat yang diberi, mudah-mudahan nikmat itu akan makin bertambah... jomlah sesama kita berdoa moga tahun 2012 menjadi tahun yg glorymory gitu... insyaAllah..

p/s: tak mcm dulu2 siap buat list ape azam utk tahun tersebut...



4 comments:

hurul said...

Akhirnye ada post from Ujie....hehehe. Ok lah tu Jie. I ni tengah dok memikir ni. Orang yg I harap nak ajar I boleh pulak resign. Terus rasa tawar hati masuk team contract tu....

adibahrisha said...

good luck utk kerja baru!

Suliana said...

slmt tahun baru uji.. aku pun mls nak berlist2 tahun 2012 ni. hehe

~ujicham~ said...

haa.. kak hurul ye ke... ala, then nk wat ape plak skrg?

adik adibah.. thanks.

Su.. makin berusia begitulah kot...

Cinta Aku

Daisypath Anniversary Years Ticker
Daisypath Next Aniversary Ticker