Wednesday, November 13, 2013

25 October 2013 - Ulang Tahun ke 5 Perkahwinan dan Salah Satu Kenangan Paling Manis

Abang

Saya.... (...+ng)
Gambar pun asing-asing.. standardlah.. keluar berdua, ko amik gambar aku - aku amik gambar ko. Hehehe.

Alhamdulillah jatuh pada tanggal 25 Oktober 2013, sehari selepas IUI yang ke 3 adalah hari ulang tahun perkahwinan kami. Terdedik dalam hati, kalau ditakdirkan saya mengandung, macam bunting pelamin pulak kan.. walaupun lewat 5 tahun. But.. masih tak ada rezeki lagi. Allah dah tentukan segalanya... saya terima dengan reda. In sya Allah.

Bila dah 5 tahun, tahap romantis pun dah makin surut, atau pun tahap kekreatifan dah makin pudar. maklumlah usia pun dah meningkat, otak pun dah slow sikit nak fikir-fikirni. Tak tau nak celebrate cam ne. (Macamlah sebelumni celebrate kaw-kaw kan).. tapi biasanya, yang buat special tu sebab ada 'majlis' makan-makan, tak kisahlah kat rumah ke, kat luar ke. janji makan-makan... I like. Pada diri I, kalau ada makan-makan mesti special, sebabtu setiap hari, I rasa special... hi hi hi.

So kami pun keluarlah ke Tesco Kajang dan makan di Chicken Rice Shop, sebenarnya saya nak makan kari laksa, tapi takde pulak. So makan ajelah nasi ayam. Memang lama dah tak makan kat restoran ni, so macam ok jugaklah kan idea nak celebrate anniversary kat situ. (salute kat orang yang celebrate ulangtahun bulanan.. banyak betol idea).

Kejab jek kan dah lima tahun... memang best lah jadi isterini.. dapat pulak suami Encik Wari tuh. Untung badan. (ayat promo).. tapi biasalah, ada pasang dan surut, pantai mana yang tak ditimpa badai, atau sedangkan lidah lagi tergigit, apa pula suami isteri... buang yang keruh, ambil yang jernih,.. banyak rupanya peribahasa yang sesuai untuk suami isterikan.. yang penting sabar, saling memaafkan, terus terang, sentiasalah doa yang terbaik untuk pasangan kita. Kalau kat dunia kita bersama, kan lagi elok kalau kat akhirat pun bersama... kat syurgalah. Macam mana nak ke syurga, tanyalah iman.

Sebenarnya saya sedang selongkar file dalam komputerni tadi, tetiba terjuma file video wari konvo master dulu yang saya telah edit, save dalam cd, dan hadiahkan kat Wari, buat seperais lah kengkunun. Sweeet kan saya masatu. Walau gambar gegar-gegar, sweet jek saya rasa. Masa saya tonton balik, bergenang air mata saya. "Rupa-rupanya macam-macam kita dah lalui bersama, kan bang..."

Saya nak share kat sini video tu... Salah satu Kenangan Paling Manis...





Cinta Aku

Daisypath Anniversary Years Ticker
Daisypath Next Aniversary Ticker