Thursday, January 12, 2012

Jugra

Asalnya aku tak tahu nak tulis apa... takde idealah senang citer.. pastu godek2 kat HS.. banyaklah plak gambar yang mendatangkan idea... macam yang aku nak citer sekarang ni...

Korang tau Banting tak? Kalau nk tau, Banting ni area kat Selangor, dekat jugak le ngan KLIA. Alkisahnya, Jugra terletak di Banting. Kalau mengikut sejarahnya, Jugra pada satu ketika dulu adalah bandar di raja kerajaan Selangor sebelum berpindah ke Klang... Tempatnya memang aman damai.. kat sebelah istana, ada sekolah tahfiz kelolaan JAIS.. memang suasana yang kondusif lah utk student.

So hari raya aritu, aku beraya kat umah officemate di Banting.. alang2 dah sampai, aku pun ambil kesempatan untuk mengabadikan gambar.. lagi pun Wari kata nak wat koleksi gambar "batu coklat tempat-tempat menarik kat Malaysia"

Ni Istana Jugra... cantik... tapi terbiar jek.. sebelum ni dijadikan kelas tahfiz tapi mengikut akta warisan, bangunan ini tak boleh digunakan lagi... teringin nak tahu kat dalam tu macam mana...
Di hadapan Masjid Alaeddin... senibina zaman dulu kala.. rendah jek ceiling.. agaknya orang dulu2 rendah kot.
Inilah 'batu coklat tempat-tempat menarik di Malaysia'... sekian, cerita aku di Jugra...

No comments:

Cinta Aku

Daisypath Anniversary Years Ticker