Friday, January 14, 2011

Tempat-tempat menarik di sekitar rumahku..

Mesti tak pelik kan... kat tempat-tampat menarik yang boleh menarik ramai orang... yang selalu datang mesti orang-orang jauh. Orang-orang tempatan selalunya tak kisah atau tak tau..... macam kes aku... bezanya aku nak sangat pergi tapi asik tak berkesempatan....

Al-kisahnya... di kawasan rumah aku ni.. ada dua tempat yang aku nak sangat pergi.... tapi tak kesampaian sampai hari ni....

1) Aku nak daki Bukit Beroga...

Suri pun dah pergi sini... jeles betul aku. Aku ada jek merengek ngan Wari... tapi Wari tu yang tak beli kasut lagi... cam mana??? Lagipun dia cam tak minat jek aktiviti2 lasak..... kalau minat, mesti time aku ajak tu dah beli. Ni aku titipkan gambar... dari blog ni: http://www.manmeng.net/blog/2009/02/26/travel-broga-hill/

Kalau korang cari... macam-macam gambar keluar... sampai tak tahu mana nak pilih.... ramai orang datang sebab nak tengok matahari terbit... sebab cantik... (mestilah cantik kan)...


2) Air terjun... sungai.....

Sebenarnya... ada banyak sungai & jeram yang menarik macam Sungai Tekala... Sungai Gabai.... Pangsun.... cuma kat Jalan Semenyih tu selalunya jem jek....... gambar amik kat sini: http://www.satrianeoclub.com/v3/showthread.php?tid=6082

Kabarnya... Air terjun Sungai Tekala ni sampai 7 tingkat... wow... tengok-tengok gambar yang ada banyak area berpasir... maknanya... best sikit nak berenang... takdelah terlanggar batu.. atau kaki tangan luka kena batu kecil dalam sungai.


Cuti raya Cina ni cam panjang....... cam best jek kalau belibur kat tempat macam ni... hmm... kalau tak hujan.... tak de halangan...... ON sajelah. :) insyaAllah.


2 comments:

Suliana said...

tu sume kawasan permainan zaki tu.. hehe. tapi satu pun tak pernah diajak aku ke sana..

Galuh Cendra Kirana said...

best laaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Cinta Aku

Daisypath Anniversary Years Ticker
Daisypath Next Aniversary Ticker