Wednesday, December 28, 2011

Karya Siti Rosmizah

Salam......

Panjang jodoh bertemu lagi.... kali ni aku nak citer novel yang aku baca.. lately sejak setahun ni jarang novel yang aku baca sampai habis... maknanya dari awal sampai akhir, setiap bait ayat susah aku nak baca satu-satu, xikut turutan, skip sana sini. Sebabnya aku bosan sangat ngan cara bercerita yang pada aku cam sama jek semua penulis nih... kalau kes tahap teruk tu, terbengkalailah projek baca novel aku.. tau2 jek berabuk. So sampai satu masa malas aku nak beli novel sebab membazir jek.... satu dah 25ringgit, 30 ringgit.... 4 bijik jek dah dekat2 100.

Tetapi.. satu hari masa jalan2 kat kedai buku, boleh plak aku belek2 novel 7 hari mencintaiku karya Siti Rosmizah. Mak ai.. punyalah tebal, larat ke aku baca?? aku pikir sendiri... ye lah, yang nak bacanya aku.. yang bayar pon aku... hmm.. beli jeklah.. leh potong income tax.

Oh rupa2 sekali aku dah baca, tak boleh berpisah plak.. sampai stayback memalam ngalahkan org wat tender jadinya aku. mmg recommended. sinopsis malas le nk citer.. hehehe.

Pastu ade plak x-opismate yg recommend novel andai itu takdirnya... dia kata citer mmg best dr awal sampai akhir best.... ooh ye ke... aku pun citerlah tabiat aku yg malas nk habiskan novel kalau pd aku boring citernya.. aku plak masa tu tak perasan yg penulisnye org yg sama (tp lepas tu aku perasanlah)... nk pinjam, dia takde plak... so bila jalan2 terpandang buku ni aku terus beli... memang recommended. sinopsis.. malas nk citer. hehe.
Pastu boleh plak aku cam gila bayang plak ngan karya siti rosmizah ni... aku pun terus sambar lafazkan kalimah cintamu dan cinta kau dan aku... masa memula baca lafazkan kalimah cintamu tu oklah.. mmg best n kelakar tp bila dah sampai penghujung.. Ya Allah cam boring plak.. asik gado tarik tali jek.. sekejab sorang ni jual mahal, sekejab lagi sorang ni jual mahal. asik tukar2 perangai jek.. aku kalau baca buku cinta mmg malas betol bab main tarik tali, gado2 lama dipanjang2kan, pastu berkorban yg tak sepatutnya... isk.. ntah nak buat kasi tragis ke apa... so jadinya balik semula lah perangai aku.. skip skip skip.. alhamdulillah habis.

So tinggallah novel cinta kau dan aku, tak tahulah nk expect apa... bila dah baca 3 buku karya rosmizah ni, aku perasan ada ayat2 yang sama di ulang dlm buku-buku ni.. hmm... harap aku boleh layan.... sampai sudah.

Ikhlas dari hati aku, Siti Rosmizah ni mmg berbakat orangnya... n lain dari yang lain (untuk genre citer cintalah) overall aku kasi 7.5/10 (aku kan cikgu kedekut)...

nanti aku kasi tunjuk novel yg aku kasi bawah 5/10.. hehehe.
















1 comment:

hurul said...

Tabahnye Ujie... Sejak Ujie takde... I malas dah nak baca novel Jie.. Keh Keh keh

I Want To Be A Mom

Catatan pengalaman untuk menjadi seorang mak, ibu, ummi, mama, mommi.. walau apapun nama panggilan, gelaran ini amat istimewa. Mudah-mudahan aku pun punya peluang untuk dipanggil dengan gelaran ini.


Cinta Aku

Daisypath Anniversary Years Ticker